Thursday, January 01, 2009

Selamat Tahun Baru

Pejam celik dah masuk tahun baru baik hijriah maupun masihi...lama tak meninggalkan coretan merapu di sini. Bbrp perkara membuatkan aku tak dpt meluangkan masa memblog. Salah satunya kerusi aku nak ngadap komputer rosak...senget benget. Kdg2 pakai juga kerusi meja makan, tapi tak boleh lama, cepat rasa nak angkat punggung..jadi terpaksa le kena cari kerusi lain. Aku tinjau kat kedai perabut tapi takda yg berkenan dan hargapun RM400-RM600...tapi kebetulan hari Ahad baru2 ni aku ke Ikea, nampak le kerusi ..RM169 je..tapi versi pasang sendiri (biasalah ikea). Tak tau le leather ke, half-leather ke, pvc ke..tapi mmg ok le masa test try duduk tu.. Balik rumah berpeluh jugak sekejap, nak cantum2kan menatang ni...masa bebudak dulu tak selalu main puzzle..so slow le pick up. Masa memasang tu jam pun dah menunjukkan pukul 1.00 pagi..dah masuk tahun baru hijriah.
sebelum
Akhirnya berjaya jugak aku membangunkan satu kerusi walaupun suatu ketika aku rasa menyesal pulak membelinya....krn arahan teknikal tak begitu jelas.
sesudah
Sewaktu membega-bega kerusi baru tu, aku dengar kucing betina kat rumah ni mengiau-ngiau....bila aku datang dekat dia, dia senyap dan terus masuk tempat tidurnya..dengan perut yg memboyot, aku agak ni mesti dah nak 'due' ni.. Aku pun buat tak tau dan kucing tu masih mengiau-ngiau...Tiba-tiba senyap...bila aku jenguk semula , terus dia mengiau kuat...gamaknya nak bagitau dia dah beranak dah.. Nampaknya kucing pun boleh excited ye....maklum le beranak sulung, dapat 4 ekor pulak tu, mana tak terkejut beruk....
sedang meneran...dua dah keluar...

Sebelum ni terlompat sana, panjat sini, sekarang dah kena jaga anak. Mula-mula lepas beranak kucing ni nampak terperanjat, blur je, tak tau camana nak handle anak2nya.... Tapi dah masuk hari ketiga ni, aku tgk dia ni seekor ibu kucing yg begitu devoted dan penyayang kpd anak2nya.
keletihan... demi anak2

Begitulah kehendakNya.

Semoga tahun baru hijriah dan masihi kali ini memberi kesejahteraan, kebahagiaan dan kemakmoran kepada kita semua.

6 comments:

Syaraz Gallery said...

nice chair...tapi bab barang IKEA ni aku naik nyampah pun ada...bila balik rumah pasang..tak pernahnya seteguh yang diorang pamer, ada saja yang longgar....kesimpulannya nice to see, nice to hold, once u buy it, u fikir la sendiri..

aku rasa dah tiba masanya ko tukor casing CPU ko tu...macam enggang dengan pipit kalau nak dibandingkan dengan LCD flat screen ko tu...

indica said...

Haah..pakyob dah jadi tauke tudung ke?
Beli barangan ikea ni esp yg pasang sendiri tu mmg kena pasrah lah..one thing aku suka,setengah barangannya ada unsur kreatif plus estetika. Yg masih bertahan aku beli sehingga kini...bakul ikea..kelakar siot terpaksa kena berebut sbb masa offer bbrp minit je...

Hahaha...CPU tu dah wujud sejak azali since 1997, boleh masuk kategori antique dah...isi perut je pernah bertukar..

McBudu said...

Canggih kerusi tu. nampaknya tiba masa aku pun kena tukor sebab Doktor Kiropractic aku dah lama suruh tukor! bab kucing tu aku kesian tengok si ibu, disaat-saat nyawa di hujung tanduk, ke mana perginya si bapa....!

indica said...

Elok beli kerusi tu, sementara stok masih ada..kat tempat lain tak jumpa harga camtu. Skang pun aku tgh duduk atasnya, empuk jugak..dan punggung pun tak kematu..

Bab anak2 kucing tu..bapanya berprofession sbg stud kat brothel house kucing...hehe

Harith Faruqi Sidek said...

indica: punggung kematu kena pegi buat rawatan ikan dengan mc budu, kasi hilang kematu yang lama.

indica said...

pak yob: punggung kematu tak boleh rawatan ikan, nanti takut ikan kena bom..