Thursday, October 30, 2008

Baju Melayu

Hari Raya baru ni tak sempat nak tempah baju melayu. Beraya dgn baju lama je. Petang Sabtu 24/10, aku free, tersinggah pulak kat tailor yg agak terkenal di kalangan selebriti.. Kebetulan customer tak ramai masa tu..aku pun tanya, kalau nak pakai dlm masa 5 hari boleh siap ke, sbb ada majlis kena naik stage.. Sedang aku bertanya-tanya tu ada panggilan utk dia, sekali-sekali dia mention pasal persiapan mawi dan sebagainya. baru aku tau yg dia pun involve majlis nikah mawi.. Aku tak kisah le kalau tak boleh....tapi dia kata okay no problem, boleh siap pd 29/10. Mmg tailor yg friendly dan byk beri pandangan nasihat etc. Material dan warna aku minta dia pilihkan yg sesuai..aku bab warna ni mmg fail, heheh... So, dia syorkan warna hijau, katanya cool.....(kali terakhir aku pakai baju melayu warna hijau ialah masa aku form one, mula-mula dok asrama..hahaa. Masih ada dlm simpanan..)

Tempahan aku ditandakannya urgent, dan bila nak tulis nama aku dalam buku order tu...dia pun tanya aku, " nama abang??..lupa le.." Mmm.....mcm pernah ingat nama aku... heheh..biasa ler tu, kata-kata pelaris..

Pada 28/10 dah siap, sehari lebih awal dari target date..

Yg terkini, yg hijau masa form one ...
dan yg kecik cinonet..



6 comments:

Harith Faruqi Sidek said...

aku tau tailor mana ko pegi...mawi pakai tailor tu? aku ingat dia pakai taraf Michael Ong ke, Bernard JC ke,..

bagus ko simpan lagi baju masa kecik...boleh pas kat ziyad untuk raya tahun depan...takpun untuk raya haji ni.

indica said...

Mungkin mawi guna dia utk traditional baju melayu, utk majlis akad etc. Kalu michael ong, bernard tu mungkin utk western gamaknya..

Haha..Aku sendiri rasa kesian pulak tgk baju aku masa kecik2 tu.. yang paling kecik tu mmg kecik..masa umur 2tahun kalu tak silap..ziyad pakai pun aku rasa sempit. Material dan cuttingnya pun agak klasik, zaman dulu-dulu...hehe.

McBudu said...

Eh aku tengok baju baru ko tu warna merah lah..... mana hijau!

indica said...

hahah..tu pase aku minta tailor tu pilihkan warna, sbb aku takot silap pilih. Heheh.. sib baik aku sedar diri..:)

Anonymous said...

Tadi aku dok usaha hang, buat tak tau je..sungguh le bab colour hang fail.. aku yang colour besar ni pun hang tak perasan....

indica said...

Bior benar sarahjiha ....
makin teruk rabun aku ye..
hehe....lain kali ko kena jerit.