Wednesday, November 12, 2008

Hangat-hangat ayam percik

Dah seminggu lebih kaki aku sakit. Ngilu dan berdenyut kalau nak melangkah. Aku rasa mungkin angkara badan yg dah semakin berat tanpa kawalan ni. Sebelum puasa hari tu 70 kilo, la ni dah 75 kilo.

Kalau masa dulu, bersusah payah cari product weight gain, lysine, multivitamin dsbnya tapi habuk pun tarak. Cekeding je..Sekarang ni senang sangat pulak jadi giant..
pandangan dari ayam percik depan Giant

Sebut pasal giant...Satu hari tu berkobar-kobar nak skip makan malam ..nak try makan salad je...cuba tiru kambing..so aku pi Giant, kot ada jual salad yg dah siap pack tu. Tapi hampa...tak de pun menatang tu. Masa keluar dari Giant tu aku nampak restoran ayam percik cawangan dari Kota Baru..dulu dah pernah try. so utk kedua kalinya aku pun selamat pekena ayam percik tu...

sekarang tgh kumpul semangat balik.....jaga makan. Makan bila perlu, dan makan apa yg perlu dimakan je..

6 comments:

McBudu said...

Makanan yang cepat menaikkan berat badan ni semuanya sedap2 itu lah masalahnya kan.... tapi kalau hang betul2 nak turun berat badan, hang makan ikan dan sayur je tiap hari, nasi toksah makan atau sikit je. Lantak ikan atau lauk je... tp jgn ambil daging banyak2 plak, nanti naik lak kolesterol tu...

indica said...

Thanks..
sebelum ni ada org ckp cam tu..mkn ikan + sayur je ...aku tak ikut..disbbkan ko pun ckp cam tu, terpaksa le aku ikut...
walopun sebenarnya aku suka mkn ayam, sotong dll. Sekarang kalu makan kat kedai, aku minta nasi setengah je..pehtu minum teh o suam limau utk kasi buang lemak2.

Dua hari ni aku dah try minum sejenis susu gred 10..nak kalu ok aku bagitau kawan2..

Harith Faruqi Sidek said...

nak try susu annum? kat rumah aku ada satu tin tak bukak lagi...jangan kata kurus..gerenti ko sebaya dengan ziyad lepas tu.

indica said...

pakyob: Teringat aku iklan kopi jantan yg modelnya pakcik tua tu..kalo ko minum ko pun jadi kerepot mcm pakcik tu..hahah...

McBudu said...

Susu gred sepuluh tu untuk apa? kok rendah sangat grednye yob! Kang sakit perut pulak aku...

indica said...

aku nak explain tak pandai...aku baca kat sini...
susu Gred 10
aku dah minum tiga hari. Yg aku tau rasanya masuk kategori sedap sedap...