Tuesday, April 04, 2006

Internet browser

Masa aku mula-mula surf internet sekitar akhir 80an dulu, browser yg aku pakai ialah Netscape Navigator...pastu bila ramai pakai Internet Explorer...aku pun guna IE. Pada aku tak sah guna internet tak pakai IE , Netscape semakin jauh aku lupakan,,,Aku ada try jugak Opera , tapi sekejap jugak..IE jugak yg OK.

Bila skang ni aku tgk ramai yg guna dan puji Firefox, dan IE pun dah tak masuk carta pujian mereka, aku pun try download "Musang Berapi" ni....mmm, nampak cam power sikit, simple, .....tapi ada features tabbed browsing, extensions dan mcm2 yg aku tak kaji mendalam lagi...Bagi aku yg penting apa pun bendanya..ia mesti senang digunakan atau dlm bahasa skima kampong aku....ia mesti mesra pelanggan.

3 comments:

Harith Faruqi Sidek said...

wah..ko semenjak pakai O2 ni semakin "celik IT" la..ini satu penemuan baru ni..boleh aku jadikan topik untuk proposal masters aku nanti...kesan teknologi telekomunikasi selular terhadap kadar literasi teknologi maklumat pengguna.

McBudu said...

Aku lebih gemar pakai Opera, cepat tapi kekadang ada aplikasi yg tak boleh ngam. IE semua ok, tapi lembab sikit.

indica said...

Korang try le..pi kat cnet download..cari firefox 1.5, tengok camana...ramai mamat kat forum2 IT pakai musang berapi ni..
nanti apa yg aku tak tau, boleh habaq mai...he he