Tuesday, March 28, 2006

Bila Langit Berwarna Jingga

Hari ni aku balik kerja agak awal 5.30 ptg,..singgah ambik seluar dan baju yg ditempah kat kedai apek tu..apek tu mmg tukang jahit yg experienced. Percaya atau tidak...aku sebenarnya bukanlah org yg minat bab menempah baju/seluar kat kedai kecuali baju melayu..Masa dulu-dulu persepsi aku, mrk yg suka menempah seluar ni aku kategorikan sbg belia..he he..ataupun skang dipanggil skima kot.. Tapi disebabkan kain-kain tu dah aku terbeli di Bandung, terpaksa le try test tempah kali ni. Kain seluar tu jenis wool. Apek kedai tu kain jenis wool kat sini mahal..tak kurang dr seratus harganya. Kat kedai dia pun ada. Aku beli kat seberang tu kurang lebih satu pertiga murah.

Bila sampai di rumah, hujan pun turun tatkala langit berwarna jingga..he he. . Aku pun try test seluar tempah belia tu...Percaya atau tidak...bila aku try seluar yg ditempah tu..aku rasa itulah seluar yg paling selesa aku pernah try... Tak pasti sbb kain ke, sbb tempah ke, sbb tukang jahit ke..aku rasa mungkin gabungan antara ketiga-tiga faktor ni.

3 comments:

McBudu said...

Sebabnya seluar-seluar dalam pasaran tu tak ada yang shape macam kamu, semua ikut shape model-model je.... he he...

indica said...

Ye tak ye, terlupa pulak ...he he

Harith Faruqi Sidek said...

ukur seluar di kaki sendiri...pasal tu selesa.