Friday, September 12, 2008

Salam Ramadhan

Sedar-sedar dah nak dekat separuh perjalanan Ramadhan ini... Ramadhan, bulan yg indah bagiku....terkenang masa dulu-dulu. Aku telah berpuasa di kampong, di Tiger Lane, Ranee Estate (Arau), Jabor Valley, Bangsar, Desa Seroja, Sri Intan dan byk lagi tempat yg aku dah lupa...semuanya meninggalkan kenangan...

Kini puasa datang lagi, aku teringat rakan-rakan yg telah pergi...spt arwah Latifah, gadis di kampongku yg berhijrah ke kota metropolitan telah lama pergi.. Arwah Ben, walupun aku tak se rugged beliau tapi dia masih menganggap aku sebagai kawan yg baik. Arwah juga pernah menjengukku semasa aku di Desa Seroja..selepas itu aku tak ketemunya lagi..sehinggalah bbrp tahun selepas itu aku dimaklumkan oleh McBudu yg beliau telah kembali mengadap Yang Maha Esa.

Betapa kini aku terkenang mereka yg telah pergi. Al-Fatihah.

5 comments:

McBudu said...

Lama menghilang YOB! tiba-tiba mencul teringatkan yang tiada.... sedih aku... selamat berpuasa...

indica said...

Cuti sekejap..cari ilham nak memblog...hehe

Harith Faruqi Sidek said...

al-fatihah.....kita dimuka bumi ini sekadar "menumpang"..sampai detiknya pulanglah kita....

indica said...

Ye..betui sesangat tu Pak Yob... Kdg2 kita terleka yg lebih...


p/s: baru balik cuti sabatical ke?

McBudu said...

Pak Yob... mana hang pigi da... Asyik seladang je, dah berkurun tu.